Search This Blog

Sunday 9 October 2011

My Dragon

Assalamualaikum and salam sejahtera :)

     Disebabkan dah lama tak update blog and sedang kebosanan, aku pun buat la post ni. Actually, aku baru lepas membersih, memandi dan bermain dengan iguana kesayangan, Cheeky :) Sebenarnya dah lama jugak tak main dengan dia, biar je dia terkurung kat dalam sangkar, ahaa so hari ni aku pun bawak la dia keluar.

     Meh sini aku bagi sikit story and sejarah mengenai Cheeky. Amboi kemain padahal iguana je haha. Sebenarnya Cheeky ni aku dah lama sangat dah bela *takde la lama mana pun*, 5 tahun dah! Masa aku beli dia aku masih gemuk! haha *menangis teringat kisah lama*. Dia ni jantan. Kuat pulak tu *ehh* haha. Hmm actually, sebelum aku bela Cheeky ni, aku ada lagi seekor iguana, tapi dia dah meninggalkan dunia ;'( Dia ada penyakit dulu. Malas la aku nak cerita panjang2 nanti ramai menangis, tapi sampai sekarang pun dia masih dalam ingatanku :') *maigod dramanya*. Haha sebenarnya Cheeky ni jinak tapi ntah kenapa semua family aku takut dengan dia -_- padahal masa kecik2 semua suka. puii! *ludah kat blog*

     Sebenarnya ramai yang  tak tau bela iguana ni senang je. Best and adventurous skit. Ini skit2 mintak mak beli kucing, BORING! *sori sapa terasa* Haha emm iguana ni makan pun senang. Dia tak makan friskies *eh betul ke eja?* bagai ni, makan sayur dan buah je. Cuma kekadang je makan palette or sometimes tu aku bagi makan roti *kelas kan*. Jimat pun jimat. Haa kucing mampu? And iguana ni haiwan exotic, kalau kawan2 or jiran datang mesti tengok Cheeky ni ahaha *poyo la pulak kau*. Siap kena ada lesen lagi kau! Every year kena renew license. Kucing mampu lagi?

     Ahaha dah2 itu la sedikit sebanyak mengenai Cheeky :) Aku harap boleh bela dia sampai la aku mati dulu! haha. So ini sedikit ingatan, whoever's thinking about becoming my wife *kemain* you would've to love Cheeky and take care of him too :) Haha so fikir2 la dulu sebelum ajak kahwin ye *muntah*. Alright that's it for this entry. A short one je :p Nah tengok la sikit2 gambar aku amik tadi. Sori aku terpaksa camwhoring T_T

Ini aku dan Cheeky :)

Closeup sikit

Cheeky makan palette. Apa pulak penyapu interframe ni?

Nampak kecik plak

Sori camwhoring -_- Cheeky lagi besar dari tangan aku la. Sah aku ni kering!

Cheeky baru lepas mandi

Closeup makan palette


Till next time, assalamualaikum :)

p/s: Buat sesiapa yang tetiba teringin nak bela iguana ni, apa lagi? Takyah fikir2 bela je! Tapi kalau korang nak bela eloklah beli yang kecik so dia akan jinak macam Cheeky ni haa :) Lastly, ingat pesanan kat atas tu ye future wife. Kbye

1 comment: